top of page


De logistieke storm: hoe wij Black Friday tot Sinterklaas overleven (en nog lachen ook)
Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas, het klinkt gezellig, maar voor logistieke bedrijven is het meer alsof je drie marathons achter elkaar moet rennen… met dozen onder je arm.
Bij Maximus Packing hebben we de afgelopen jaren heel wat piekweken overleefd (en zelfs verbeterd). Hier delen we een kijkje achter de schermen: hoe we de drukte niet alleen doorkomen, maar er stiekem ook van genieten.
16false21 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)3 minuten om te lezen


Verzenden met Ampère: wat je moet weten (en wat het je oplevert)
Als je verkoopt via Bol, heb je vast al gehoord van Ampère. Maar wat doet Ampère precies, en wat betekent dat voor jouw webshop? Bij Maximus Packing werken we dagelijks met Ampère en helpen we webshops om hun verzending via Bol soepel te laten verlopen. In deze blog leggen we uit wat Ampère is, hoe het werkt en waarom het een slimme keuze is voor groeiende webshops.
57false22 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)2 minuten om te lezen


Achter de schermen bij de SOW-award opnames
Gisteren werd het bij Maximus Packing even nét wat drukker dan normaal, niet door extra orders, maar door… camera’s!
We kregen bezoek van het content team achter de SOW-awards (Sociaal Ondernemen Werkt), omdat we zijn genomineerd voor één van de prijzen.
4 nov.2 minuten om te lezen


Logistieke horror? Zo voorkom je nachtmerries in je magazijn
De dagen worden korter, de pompoenen staan voor de deur, morgen is het Halloween! In de logistiek betekent dat het begin van het spannendste seizoen van het jaar. Halloween is hét moment om even stil te staan bij iets waar geen enkele webshop op zit te wachten: logistieke horror.
30 okt.4 minuten om te lezen


Voorbereid de drukte in: zo maak je je webshop klaar voor piekperiodes
Het najaar en de feestdagen brengen jaarlijks een flinke golf aan bestellingen met zich mee. Denk aan Black Friday, Sinterklaas, Kerst en de laatste deals richting het nieuwe jaar. Maar ook buiten Q4 kunnen piekperiodes ontstaan, bijvoorbeeld door een succesvolle campagne, een productlancering of onverwachte groei. Veel webshops onderschatten hoeveel impact deze periodes hebben op voorraad, klantenservice en logistiek.
28 okt.4 minuten om te lezen


3 redenen waarom sociaal ondernemen werkt
Sociaal ondernemen is meer dan een mooi woord. Het is een manier van werken waarbij je niet alleen kijkt naar wat iemand doet, maar vooral naar wie iemand is.
Bij Maximus Packing zien we elke dag wat er gebeurt als je mensen een eerlijke kans geeft.
23 okt.4 minuten om te lezen
bottom of page
